Tel je zegeningen......... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu Tel je zegeningen......... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu

Tel je zegeningen.........

Door: loek bosman

Blijf op de hoogte en volg Loek

17 Mei 2014 | Nederland, Rijswijk

Zaterdagmiddag 17 mei; een prachtige dag om aan te komen bij de kathedraal van Reims!!!! Een gedenkwaardig en mooi, plechtig moment........Wat een prachtig bouwwerk is dit en temeer omdat ik vanochtend vroeg ben gaan lopen vanuit mijn pelgrimsonderkomen in Bazancourt om hier de hele middag van te kunnen genieten!

Lopend door de weidse velden via het pad van Franciscus én Santiago de Compostella (die lopen hier samen) zie je de kathedraal al een tiental kilometers verder opdoemen.........En dan langzaam deze historische stad binnenlopen en het prachtige oude centrum bereiken..........

Ik ben vandaag precies 4 weken onderweg vanuit Rijswijk en heb na 650 wandelkilometers deze prachtige stad/kathedraal bereikt. En het weer is vandaag al net zo stralend als die 19e april toen ik van Rijswijk naar Reeuwijk liep.

Dat deed me vanochtend al denken aan de uitspraak 'tel je zegeningen'.
Ik bedacht me vanochtend dat ik op dit moment gezegend ben met:

- een uitstekende lichamelijke conditie (de benen doen het nog steeds goed en hebben er iedere dag zin in)

- een goede geestelijke conditie (ik heb gaandeweg het vertrouwen ontwikkeld dat ik altijd wel weer de goede route vind en dat er ergens op mijn route wel weer een slaapplek en iets eetbaars te vinden is)

- goede weersomstandigheden; de fikse buien die ik onderweg trof vielen op een moment dat er een cafe of een schuur in de buurt was om te schuilen.

- een redelijk richtingsgevoel waardoor het verdwalen tot een minimum beperkt is gebleven.

- Prachtige wandelroutes; Van de 650 kilometer die ik heb afgelegd waren er zeker meer dan 600 de moeite waard!

- Heel veel vriendelijke en hulpvaardige mensen op mijn pad.

- Warme contacten met het thuisfront (nu ze fysiek afwezig zijn, zijn ze des te meer 'aanwezig'.

En dan vandaag na een prachtige ochtendwandeling van 16 kilometer aankomen in de kathedraal waar een speciaal pelgrimsontvangst is.
Ze regelden mijn onderkomen in de plaatselijke Jeugdherberg (maak ik dat ook nog eens mee!), wezen me op het gratis gebruik van de computer in de prachtige bibliotheek tegenover de kathedraal en ze hebben voor morgenavond een onderkomen geregeld op mijn route richting de Franse Alpen.

Ik was eigenlijk van plan om hier een extra dag te verblijven maar alle winkels zijn morgen dicht (zondag) dus een kappersbezoek (baard van vier weken.......), een wasserette bezoeken en andere zaken regelen zit er morgen helaas niet in.

Afijn, ik heb de smaak van het pelgrimeren nu wel goed te pakken!
Het sleutelwoord is én blijft: VERTROUWEN!!

Ik wens jullie wederom alle goeds. Weet dat jullie, ondanks de fysieke afstand, in mijn gedachten zijn.

Amitié,

Loek


  • 17 Mei 2014 - 18:34

    Bram LY:

    Hallo Loek,

    Al een maand onderweg, de tijd vliegt ! Dank voor je mooie reisverslagen, zou graag een foto zien van je met een baard van een maand :-)
    Sterkte de komende tijd, je trekt nu richting de Alpen, móói gebied, zeker ook de wegen ernaartoe. Geniet ! Groet vanuit een zonnig NL (de eindexamenkandidaten krijgen het komende week warm in de gymzaal....), Bram LY

  • 17 Mei 2014 - 23:55

    Mariël:

    Die kathedraal is inderdaad heel imposant Loek. Wij hebben hem ook een keer "life" gezien.
    Fijn dat het zo goed gaat met je en dat je tot nu toe best mazzelt met het weer. We duimen dat het zo blijft. Geniet maar verder zwager!!

  • 18 Mei 2014 - 10:26

    Yvonne Mulder:

    Geweldig dat je benen het volhouden maar je zal vast heel veel hebben getraind. En al het goeds dat je tegenkomt kan toch niet anders dan dat je iemand bij je hebt die voor je zorgt. Het geloof ervaar je volgens mij nu volop!
    Succes weer voor de volgende dagen en ik heb bewondering voor je!

  • 18 Mei 2014 - 13:03

    Marlon :

    He Loek!
    Leuk om zo up to date te blijven van je belevenissen. Fijn dat je nu lekker in het ritme zit. Ik heb de kathedraal even gegoogeld en ziet er inderdaad mooi uit. Ik ben ook benieuwd naar de baard van vier weken, kan je daar geen selfie van plaatsen ;-)?! Veel plezier nog!! X Marlon

  • 20 Mei 2014 - 11:42

    Mariska Wassenaar:

    Hi Loek,
    Wat ben je inmiddels al ver gekomen! En zo te lezen gaat het je goed én voor de wind en mag je inderdaad 'je zegeningen tellen'. Heel erg leuk om via deze site met je 'mee te kunnen wandelen'.
    Wij volgen je alledrie 'op de voet' en wensen je nog heel veel geniet - momenten en gezonde benen toe!
    Groetjes van Tom David en Mariska

  • 20 Mei 2014 - 19:48

    Astrid:

    Ja een foto van je baard! hihihi lijkt me geweldig Loek!
    Maar wat gaat het verschrikkelijk snel zeg, alweer 4 weken verder en hoe.
    Dat laatste stukkie red je op zeker, groot respect Loek.
    maar dat zeg ik steeds geloof ik...
    op naar je volgende verslag dan maar :) Tot snel!
    xxx

    Astrid

  • 28 Mei 2014 - 10:17

    Heleen En Theo:

    Loek van harte gefeliciteerd met je verjaardag! 60! je droom komt uit! Lopend naar Rome! Succes en tot gauw ;-) (nou ja, dat duurt nog enkele weken)

  • 25 Juni 2014 - 13:05

    Andreas Janssen:

    ha Loek, net een paar fragmentjes uit je reisverslag gelezen, het gaat je goed begrijp ik, fijn!
    (nog gefeliciteerd natuurlijk, DAT was ik vergeten) en heel veel 'vertrouwen' en goede ervaringen gewenst, zie je graag weer! amitié, hartegrt, Andreas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 24906

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 23 Augustus 2014

Alle wegen leiden naar Rome...

Landen bezocht: