Schildpadden....... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu Schildpadden....... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu

Schildpadden.......

Door: Loek Bosman

Blijf op de hoogte en volg Loek

03 Mei 2014 | Nederland, Rijswijk

De benen doen dus geen centje pijn maar het hart doet soms nog wel zeer vanwege het gemis aan alles wat me dierbaar en vertrouwd was/is. Het loslaten is veel minder makkelijk dan ik vooraf had bedacht. En ook al weet ik me verbonden met zoveel lieve mensen (familie, vrienden, collega's, leerlingen, rjt' ers) het doet soms toch pijn om de fysieke afstand te ervaren.
Maar ook dat hoort waarschijnlijk bij de leerzame ervaringen van een Pelgrimstocht.

Tot nu toe heb ik dus het Pelgrimspad in Nederland gelopen. Een schitterende route door een prachtig Nederland. Via de vinexwijken van Ypenburg en Zoetermeer kwam ik in het plassengebied bij Reeuwijk en vandaaruit door het rivierengebied naar de brabantse en limburgse bossen en heiden. Veel kievitten, kikkers en koekoeken gehoord en in Woudrichem zelfs in de opnames van een televisieserie beland (dokter Tinus!?)

Nu dus op weg naar een ander land met een andere taal (slik).
In mijn beste Frans heb ik voor vanavond en morgenavond een slaapplek geregeld. Dat viel niet tegen. Als die Walen maar 'lentement' praten, dan lukt het wel.

Zondagavond kom ik aan in Luik en dan hoop ik maandagochtend even een kapper te kunnen bezoeken (baard!!) en m'n was te kunnen doen. Ik heb het minimale in mijn rugzak (10 kg.) en dat bevalt me goed. Annelies heeft ook mijn scheerapparaat mee terug genomen en verder nog wat overbodige kleding.

Het boekje dat de kinderen voor mij hebben samengesteld (met allemaal motiverende/inspirerende teksten, de 16 brieven van Annelies(voor elke week 1) en alle leuke reacties van zoveel lieve mensen zijn een belangrijke steun op mijn (ontdekkings)reis

Ik hoop dat ik ook in het buitenland nog in staat ben om jullie op de hoogte te houden maar ik doe m'n best.
Voorlopig in ieder geval alle goeds voor jullie en voor degenen die je dierbaar zijn!

  • 03 Mei 2014 - 09:58

    Yvonne Mulder:

    Loek,

    Wij zijn al weer terug in nederland vanuit rome. We hebben een stukje gelopen op de via appie, de pelgrimsroute naar het hart van rome. Daar heeft Paulis ook gelopen en vele down dit ieder jaar nog. Ik moest aan je denken toen ik daar liep, want ook jij zal daar over een tijdje je voetstappen neerleggen.wat wij hebben gezien is het een mooie omgeving, wij zijn nabijde catacombe gelopen, maar de weg is 247 km geloof ik dus tja....

  • 04 Mei 2014 - 14:05

    Aad Borsboom:

    Hey Loek,
    Het is mooi om deze verhalen te lezen! Blijf volhouden en hou je taai!!!
    Groet, Aad

  • 04 Mei 2014 - 19:28

    Marga:

    Hai Loek, Ja los komen valt niet mee, maar ik denk dat als je straks op de route zit, je leuke en goede ontmoetingen zult hebben, die bijdragen aan de tocht. Ondertussen zorgen wij wel dat het thuisfront het ook naar het zin heeft. Jij zal dat zelf moeten doen, maar in ons hart ben je bij ons en we denken vaak aan je! Wandel ze, groet Marga

  • 04 Mei 2014 - 21:48

    Loek Bosman:

    Vandaag 4-5-14 Loek opgezocht net even boven Luik, om hem welkom te heten is zijn 2e land, België.
    Hij ziet er goed en zijn baard groei maakt hem een echte pelgrim. Het was goed hem te zien en hij zag en klonk vol zelf vertrouwen. We blijven je, verhalen, volgen!!
    Groetjes,

    Samantha Frans Casper en Alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 24914

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 23 Augustus 2014

Alle wegen leiden naar Rome...

Landen bezocht: