Het kan niet altijd kaviaar zijn.......... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu Het kan niet altijd kaviaar zijn.......... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu

Het kan niet altijd kaviaar zijn..........

Door: Loek bosman

Blijf op de hoogte en volg Loek

07 Juli 2014 | Nederland, Rijswijk

Een pelgrimstocht is per definitie een avontuur. Elke dag is weer ongewis waar je loopt, slaapt........ Ongewis wie je ontmoet en welke onverwachte gebeurtenissen weer op je pad komen!
Na een prachitge week door de Apenijnen, een middelgebergte met behoorlijke toppen en prachtige historische Italiaanse stadjes, ben ik in Toscane gearriveerd.
En alhoewel iedereen hoog opgaf over Toscane was de eerste kennismaking niet erg hoopgevend.
Aangekomen in Sarzana meldde ik me bij de plaatselijke Ostello voor pellegrino's bij de kerk van Sint Franciscus van Assisi. Daar werd ik 'ontvangen' door een kordate oude dame die eerst geld (10 euro) wilde zien en me daarna achteloos verwees naar een ruimte met 3 oude matrassen op de grond en een aftandse douche en toilet. En terwijl ze al wegliep riep ze nog dat ik voor half negen 'savonds binnen moest zijn want dan ging de deur op slot!!!
Dat werd dus vroeg eten (normaal eet ik hier niet voor half negen) en vroeg naar bed........
De volgende ochtend m'n eerste wandeling door Toscane! 5 kilometer langs de marmerindustrie van Massa en Carrera. Mooi al die witte bergen en marmergroeven maar ook druk en stoffig!!
Gelukkig maakten de afgelopen dagen alles weer goed. Pietrasanta en Lucca zijn prachtige historische sfeervolle steden en het Toscaanse landschap met z'n prachtige cypressen, bamboe, olijfbomen en prachtige gekleurde huizen is betoverend!
En zeker als je s middags aankomt op de piazza's van zulke prachtige stadjes waar het pergrimsverblijf meestal midden in de stad in de buurt van de 'Duomo' (kathedrraal) is gevestigd.
En als je dan in Pietrasanta temidden van 200 Italianen de overwinning van Nederland op Costa Rica mag meemaken (om mij te pesten scandeerden ze continu de naam van Costa Rica!!) dan is geluk heel dichtbij!

Vanochtend een rustige ochtend om het prachtige Lucca te verkennen.
Vanmiddag staan er slechts 16 km. naar Altopascio op het programma.
Ik loop nu in enkele dagen richting Sienna en dan komt Rome langzaam in het zicht.........
Op zondag 27 juli of maandag 28 juli hoop ik daar geod en wel aan te komen om vanuit ons appartementje met Annelies, Jens en Heleen de stad te leren kennen. Op woensdag 30 juli vliegen we dan terug want Jens vertrekt op vrijdag 1 augustus voor zijn wereldreis door Midden en Zuid Amerika.

Wat fijn om te horen en lezen dat alles thuis goed gaat en ook familie, vrienden en bekenden het goed maken. Ook fijn oam te lezen dat het op het Rijswijks Jeugdtheater (goede doorloop van Aladin!) en op Ypenburg (mooie percentages geslaagden etc.) allemaa voorspoedig gaat.
Ondanks de afstand in ruimte en tijd blijft het allemaal 'kriebelen' en kom in na een 'cold turkey' periode van 4 maanden weer graag terug op het warme nest!

Vanuit een prachtig, warm en zonnig Lucca: liefs en goeds van Loek

• 07 Juli 2014 - 14:17

Pamela:

Wat een geweldig avontuur Loek. We genieten van je verhalen. Hopen je uiteraard in het nieuwe seizoen hier weer terug te zien. Veel plezier namens de Rijswijkse Schouwburg.

• 07 Juli 2014 - 19:31

Astrid:

Keep on walking! Nog eventje en dan gaan we je gewelige belevenissen missen!
    Xxx
    Astrid

• 07 Juli 2014 - 21:49

Ellen:

Nou wat een verhaal Loek! Maak je wel even een boerennacht zeg:-) door zo;n pittige dame! Wat zal dat een heerlijk vrij gevoel geven, dat jij zo lekker door die mooie gebieden en dorpjes loopt! Alle groepen hebben inmiddels vakantie! Zaterdag aanstaande gaan we op het Ottoburg verder met opruimen. Zijn al een aantal weken met het kledinghok bezig maar zaterdag gaat het zoldertje in de Spiegelzaal opgeruimd worden! Je zal het hopelijk niet meer herkennen! Geniet er nog eventjes van! Wij missen je in iedergeval.

• 08 Juli 2014 - 02:00

Loek Bosman:

Blijf jij nog even wandelen, dan blijven wij nog even op Aruba. En volgen we vanuit hier jou en de voetbal! Sterkte met de laatste loodjes. We kijken uit naar je terug komst. Maar ga er vanuit dat je daar wel in je oranje broekje en shirtje loopt. Je hoeft niet gelijk ook een rood wit blauwe vlag op je rugzak te binden. :)
    Samantha en Frans

• 08 Juli 2014 - 13:11

Hans Van Der Vlugt:

Ciao Loek!

Marja en ik genieten enorm van jouw boeiende reisverslagen! De dagelijkse belevenissen tijdens deze avontuurlijke tocht door schitterend landschap, maar zeker ook de bijzondere ontmoetingen en gesprekken
    zullen ongetwijfeld een bron zijn van zeer waardevolle inzichten.

Heel veel succes deze laatste weken!

Hans