Alle wegen leiden...... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu Alle wegen leiden...... - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van Loek Bosman - WaarBenJij.nu

Alle wegen leiden......

Door: \\\\\\\\\\\\\loek Bosman

Blijf op de hoogte en volg Loek

26 April 2014 | Nederland, Rijswijk

Zaterdagavond 26 april

"De enige manier om te komen waar je wilt zijn is te zijn waar je bent"

Na 8 wandeldagen en 165 kilometer ben ik nu aanbeland in Vessem (onder Eindhoven). Helaas heeft Annelies gisteren moeten afhaken vanwege fysieke problemen (lees: blaren!).
Dit betekent dat ik nu echt helemaal even op mezelf ben aangewezen.
Dat was behoorlijk slikken (en meer dan dat........) gisteren. De meest dierbare en vertrouwde te moeten loslaten voor ruim 3 maanden.
Het grote loslaten is nu dus definitief begonnen en dat valt nog niet mee.
Over de prachtige wandelroutes over het Pelgrimspad, het weer en de onderkomens (Vrienden op de Fiets, B en B heb ik tot nu toe niets te klagen. Maar het is behoorlijk wennen aan het alleen zijn, het alleen lopen, het alleen eten.............

Ondertussen heb ik ook min of meer besloten om mijn route te verleggen en via Maastricht door het Maasdal naar Reims te trekken waar ik de echte Via Francigena, het Franciscuspad, zal oppakken naar Pontarlier, de Bernardpas (Alpen) en via de Povlakte en Toscane naar Rome.
Morgen wandel ik naar Waalre, de dag erna naar Heeze om daarna over de prachtige Strabrechtse Heide naar Weert te lopen. Eind volgende week hoop ik dan bij Maastricht Nederland te verlaten om definitief het buitenland in te trekken. Het wandelen zelf en de rugzak wennen steeds beter en ik maak nu gemiddeld 25 km. per dag. Dat is een mooi dagritme en zodoende blijft er dan nog genoeg tijd over voor lezen, schrijven (aan inspiratie voorlopig geen gebrek) en uitrusten.

Voorlopig ga het jullie allen weer goed!

  • 26 April 2014 - 21:24

    Yvonne Ypenburg:

    Hallo loek,

    wij zijn al in Rome! Ging prima met het vliegtuig (hihi). Wij vallen met ons neus in de boter want dit weekend is de heiligverklaring van twee beroemde pausen. Er zijn een miljoen extra mensen in rome en velen komen groepsgewijs vanuit alle hoeken van de wereld en parochies. Het geeft wel een hele bijzondere sfeer aan de stad.

    wij lezen verder mee!

    groetjes,
    yvonne en suzanne

  • 27 April 2014 - 09:15

    Bram, LY:

    Hoi Loek, dank voor de update en sterkte in je eentje. Annette en ik vroegen ons af of je ook een (nood)tent(je) bij je hebt, lijkt ons van wel als je straks niet overal meer hotels/ B&B's of gewoon huizen hebt. Groet, Bram

  • 28 April 2014 - 21:08

    Astrid:

    Jeetje zeg wat vervelend voor Annelies!auw...
    Maar ook best naar dat je dan eerder afscheid moet nemen van elkaar.
    Er staat je nog een lange weg te gaan maar we blijven je volgen hoor!
    dikke kus
    Astrid

  • 30 April 2014 - 11:28

    Ilona En Britney:

    Hoi Loek,

    Wat leuk om jou te volgen. En wat jammer dat Annelies moest afhaken.Wij willen je even laten weten dat we ontzettend trots op jou zijn, nu al!!! Heel veel succes en we blijven je zeker volgen de hele reis. Maak vooral veel foto's zodat we kunnen meegenieten van al het moois dat je onderweg tegenkomt.En wij weten dat je het kunt, ook alleen!!!!!!!!

    Liefs, Britney en Ilona

  • 09 Juni 2014 - 11:19

    Neef Gerard Van Jan Van Toos:

    Hé Loek, was zat.7/6/14 op feestje van Ria/Gerard van Nico en Mia Kester, 9/6/14 zijn al weer 12.5 jaar een stel alweer en sprak daar met jouw nichten uit Limburg, zij vertelden van jouw voetreis. Vind het knap van je, hoewel ik tot nu toe verslag van 26/4/14, heb gevonden en het nu 9/6/14 is , zal ik verder gaan zoeken! Ik wens je een heel mooie reis!, is voor mij te zwaar hoor!
    ( ik ga morgen varen naar Terschelling om mij in Oeral onder te dompelen, is minder inspannend.
    Groet van Janneke en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loek

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 24862

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 23 Augustus 2014

Alle wegen leiden naar Rome...

Landen bezocht: